TA HAND OM HÅRET

Håret på mitt huvve är en av dom käraste saker jag har, dagligen utsätts de för slitage osv.
Såhär tar du bäst hand om ditt hår (enligt mig alltså, haha !)



Tvätt av håret: Dusha inte håret för ofta, var tredje dag är absolut lagom om du vill att håret ska växa snabbt! Använd ett shampo som är anpsassat efter dig! Ex. Färgat hår, Torrt Hår, Slingat hår. Använd alltid balsam eller hårinpackning! Endast i topparna -håret kan annars lätt bli fett. Låt håret självtorka om detta är möjligt. Använd annars hårserum på dina toppar innan du fönar. Några droppar räcker! Kerastase hårserum är riktigt bra för alla hårtyper!



Styling: Var försiktig med hårprodukter använd inte för många eller för ofta. Ärligt talat mår ditt hår mycket bättre utan! Vill du fixa mer volym i håret? Volymtång är bra eller så kan det göras för hand. Tupera håret försiktigt med en mjuk borste nära hårbotten, borsta ner. Använd ingen hårspray om det inte är nödvändigt, annars -ytterst lite! Använd alltid värmeskydd när du ska platta eller locka håret. Håret kan annars lätt bli risigt och tappa glans.

De är några regler jag alltid följer när jag ska fixa och trixa med håret iallfall kände för att dela med mig av lite egna tips haha!

Nu väntar ett lååååååååångt bad och so-boken i högsta hugg! yeahh..











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0