TIDEN GÅR

Kom på mig själv att sitta och fundera över hur snabbt tiden går egentligen, helt sjukt ! Det var inte alltför längesen jag var nervös över att börja sjuan gick på discon som coz och tyckte det var det ballaste man kunde göra ! I 7an började jag fundera över klädstil och sminkade mig en hel del (MYCKET) och jag kunde inte gå osminkad.. I åttan fortsatte det + ett ultrablont hår som jag tyckte var bland de snyggaste man kunde ha.. Och nian? Det var som jag släppte allting ! Färgade äntligen mitt sönderblekta hår och nu väntar jag på min vanliga hårfärg ska börja gro! Jag la av med sminket stegvis och sminkar mig bara till fest nuförtiden. När jag tittar på alla kort bakåt i tiden är jag verkligen nöjd att jag ändrade min syn på mig själv! Jag trodde jag var tvungen att se perfekt ut i ansiktet och ha en lika perfekt kropp. Men sanningen är den att jag tycker de är det naturliga som är finast och jag strävar verkligen med att trivas med mig själv utan att göra om någonting.


 För ärligt: Att vara sig själv gör en så himla mycket vackrare !



Har jag förändrats något sen 3 år? ;-)




Våren i 7an, här hade jag aldrig gjort något med mitt hår. Nu ångrar jag mig verkligen att jag började färga huvudtaget

Sommaren till 8an, Mitt hår brukade (och blir fortfarande) väldigt solblekt på sommaren.

Vintern 2009, fick för mig att blondera håret vitgult vilket var jättehäftigt då tyckte jag..

Nyåret mot 2010, Ville färga tillbaka till min egen hårfärg men fick en konstigt silvrig grå/brun, askblond färg (?) Fick senare en utväxt fast jag var lovad att inte få det..

Mars 2010, Mitt hår vart väldigt ljust efter en vecka på Gran canaria och min utväxt blektes bort nästan totalt! Bra tänkte jag..

April 2010, En månad efter håret hade blekts utomlands var utväxten och min vanliga färg tillbaka. Vart helt slut av att färga och bestämde mig för att bara låta det vara hur jävligt det än såg ut..

Början av sommaren 2010, Jag tyckte jag stått ut med utväxt tillräckligt länge och bestämde mig för brunt eftersom jag aldrig testat det, Resulterade i vääldigt mörkt !

Skolavslutningen 2010, Mitt solblonda hår letade sig igenom mitt bruna och fick något mellanting av brunt/blont

NU: Ja va ska man kalla min färg haha?! Det går bestämt åt blont nu och jag gissar att efter sommaren så är  jag nog på god väg åt min gamla vanliga hårfärg och denhär gången ska jag behålla det. Fast jag känner på mig att jag kommer hinna avverka många fler färger under nästa år också tyvärr. Hårfärning är definitivt ett missbruk !








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0