SNYGGT, FRÄSCHT & ENKELT

SÅ LYCKAS DU MED EN FRANSK MANIKYR:


DETTA BEHÖVS
1. Nagelfil
2. Ljusrosa bas nagellack
3. Vitt nagellack
4. Nageldiamanter (om man vill)
5. Top coat nagellack



Börja med att fila naglarna i den form du själv vill ha dom. Jag brukar
själv fila dom "fyrkantigt" för det tycker jag blir snyggast.



Ha sedan på det rosa bas nagellacket för en fin och jämn yta.



Sedan har man på det vita nagellacket längst ut på naglarna. Det kan
vara lite svårt om man är ovan, men det finns "klisterlappar" att köpa
till som man klistrar på naglarna så det blir en rak linje.



Nästa steg är inget måste för en fransk manikyr, men jag tycker det
blir fint med lite bling. ;-) Dom jag använde nu är det redan klister på
så då behöver man inte ha på något själv. Det finns både och att köpa!



Sist har man på top coatet som ett skydd och lite extra glans.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0